Aristocratie: Vakantie!! verslag week 1 en 2

zondag, september 04, 2005

Vakantie!! verslag week 1 en 2

Tot mijn grote verrassing bleek de economie ook gewoon door te draaien als ik vakantie heb. Toen ik eenmaal van dat besef was doordrongen, ben ik eens wat leuke dingen gaan doen!

Om te beginnen heb ik gezellig naar Sail gekeken. Met tientallen burgers samen gekeken naar de prachtige schepen die ons land aan hebben gedaan in hun reis over de woelige baren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo spannend vond en dat al die boten behoorlijk op elkaar leken. Desondanks prima vermaakt met wat nieuw gedownloade albums op m'n Ipod en me erg vermaakt om de teksten van deze schipper die naar alle toeschouwers riep: "Bedankt dat jullie zijn gekomen en tot de volgende keer!".

De Amerigo Vespucci was overigens de mooiste boot. Op grond van berichten van Radio 538 kom ik tot de conclusie dat het over 9 maanden wel goedkomt met de bevolkingsgroei van Nederland. De Italiaanse matrozen van de Vespucci hebben zich in Amsterdam prima vermaakt.

Ik ben daarnaast eens wat boeken gelezen. Tijdens kantooruren uiteraard geen tijd om te lezen dus de vakliteratuur moet in de avonduren. Nu die vakliteratuur stof ligt te vergaren op mijn bureau is er weer tijd voor echte boeken:
Image hosted by Photobucket.comImage hosted by Photobucket.comImage hosted by Photobucket.comImage hosted by Photobucket.comImage hosted by Photobucket.comImage hosted by Photobucket.comImage hosted by Photobucket.com
Extreem Luid is een juweeltje. Briljant boek waarin al je zintuigen worden geprikkeld, een nieuwe dimensie in de literatuur is aangeboord. Het Boek der Illusies is een doorbijtertje. De schrijver is bejubeld in de VS dus het moet nog gaan goedkomen. Het gaat over een man die, nadat zijn vrouw en kinderen bij een vliegtuigongeluk zijn omgekomen, een studie maakt naar de slapstick-achtige films van Hector Mann. Ik hoopte dat hij niet al teveel op de theorie achter de werken van Hector Mann zou ingaan maar ik kwam bedrogen uit: een heel hoofdstuk over de films. Gelukkig zo beschreven dat je je in de films kunt inleven.
In alle andere boeken ben ik nog bezig. Hierover later bericht.

Verder ook nog veel in de zon gezeten. Wie goed bluft, goed ontmoet, zegt men wel eens. Ik heb een maand lang gebluft dat het mooi weer zou worden tijdens mijn vakantie en zowaar. Eerlijk is eerlijk: ik heb er nu wel weer genoeg van en zie uit naar de eerste herfststorm en dito regenbuien.

Donderdag 25 augustus trok er een gigantische onweersbui over. Ik laat de foto´s voor zich spreken.


Zaterdag 27 augustus in Het Wapen van Friesland gehangen. Of het was vrijdag 26 augustus, dat weer ik niet meer. Het was in ieder geval prima. Jammer van Jordy's adem. Een dessert met mint is altijd aan te raden na een bezoek aan de Griek.

Zondag 28 augustus trok Katrina over New Orleans. Niks aan het handje leek het. Maar naarmate de week vorderde, groeide mijn verbazing over wat zich daar allemaal had voltrokken. Duizenden doden en straatbeelden die terug deden denken aan Somalie. Voor ooggetuigenverslagen:
Een local die verslag doet van gebeurtenissen
Een local die verslag doet van gebeurtenissen
Een lokale krant met nieuws en oproepen voor de lezers
Op dit weblog een local die vooral de overheid volgt
Een lokale krant met eigen berichtgeving
De website van The Times Picayune - een krant uit New Orleans

Maandag 29 augustus Chinees gegeten met Patrick en Silvia op het balkon bij Marielle, op dat moment nog in ZO-Azie aanwezig. Op de Kapelaan Grootstraat kan immers nog worden genoten van de avondzon. Heerlijk, heerlijk allemaal en het was erg gezellig. Terwijl we op het balkon zaten, werden we betrapt door Jordy en Marije. In ruil voor hun zwijgzaamheid hebben we maar toegestaan dat ze met ons Expeditie Robinson keken bij Mar en Franco thuis. Bijzonder dat ik in de vier weken dat ik de post en planten heb gedaan, geen seconde heb stilgestaan bij de buitenplanten. Fijn dat het het eerste was dat Marije opviel toen zij het pand binnentrad. Maar echt zeldzaam mag het feit genoemd worden dat het me totaal niet is opgevallen dat op dezelfde tafel waarop ik alle post heb uitgesorteerd een komkommer in plastic lag weg te rotten. Maandag de 29e heb ik met m´n gok er volgens mij zelfs boven gehangen (waarbij ik een vreemd geurtje constateerde) maar zelfs toen nog niks doorhad. Het zal de temperatuur geweest zijn. Desondanks beloond met een prachtige houten, slanke Boeddha. Boeddhisten gaan wel van het ene in het andere uiterste: de ene Boeddha is superdik terwijl de andere mager is. Vreemd. Wie het verschil kan verklaren, kan het naar me mailen!

Vrijdag 2-9 bij Marielle op bezoek geweest. Verhalen gehoord over ZO-Azie, over George en Anne, over Rummy Rosa, over Japan (met dank aan Chiel) over de oma van Patrick en haar oorlogservaringen en iedereen had het prima naar z´n zin.


Gisteren, zaterdag 3-9, de hele dag op niks af gewacht op mijn nieuwe router. Had ik me daar helemaal op ingesteld (afspraken verzet, afgezegd etc.) maar niks ontvangen. ´s Avonds naar het Zaantheater geweest. A European Odyssee is een Europese productie van 12 acteurs waaronder een Zaanse deelneemster van het lokale, doch internationaal goed aangeschreven, MUZ-theater. In 12 scenes maakten we kennis met hun visie op het aloude verhaal van Homerus en dat ook nog eens in een stuk of 6 verschillende talen. Voor de vertaling werd gezorgd: alles in het Engels! Frank van Sesamstraat was er trouwens ook.



Vandaag, zondag 4-9, een gigantische koppijn van een ongetwijfeld veel te goedkope champagne van het Zaantheater. Al spacend van de aspirine door Westzaan gefietst en daarna snel weer naar huis. Terwijl Messenger zichzelf aan het opstarten was, zag ik onderstaand bericht uit de Telegraaf nog even langskomen: Orkaan Katrina volgens Abu Al-Zarqawi
Maar lees vooral de reacties van Telegraaflezend Nederland en geniet van het afgrijselijke gebrek aan intelligentie van onze landgenoten. Tot die conclusie kwam ook een onbekende schrijver uit Utrecht die reageerde met de volgende historische woorden: "De huiveringwekkende hoeveelheid spelfouten in de reacties hierboven is een veel betere indicator voor de dreigende ondergang van onze beschaving. Wapens hebben we al, laten we maar weer eens wat extra geld in de moedermavo pompen :-)"

Het glas is halvol dus ik heb nog twee weken vakantie tegoed! Daarover later meer berichten. Ben benieuwd wat die weken gaan brengen..... In de tussentijd op deze site de laatste berichten over kunst en tentoonstellingen: Suds and Soda (de maker is dEUS-fan)

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

maandag, september 05, 2005 7:20:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home